woensdag 5 januari 2011

Wennen

Terwijl ik de Verveine-thee van mijn Franse lesmateriaal probeer te deppen (de thermoskan viel om), zit ik na te denken over 1 of 2 blogs voor vandaag. Uiteindelijk heb ik besloten tot 2, omdat het onderwerp van de tweede blog alle aandacht verdiend die het krijgen kan.

Op dit moment probeer ik te wennen aan mijn nieuwe leesbril (helaas kan ik die niet de schuld geven van het omgooien van de thermoskan ;-) ).
Ik had al een leesbril maar ik kon mij eventueel ook zonder wel redden. Bij de laatste oogcontrole bleken mijn ogen, qua leeskwaliteit toch behoorlijk achteruit gegaan. Eigenlijk wist ik dat wel want de leesbril van Man beviel beter dan die van mijzelf. Omdat de nieuwe sterker is, zie ik alles waarvoor ik niet naar een boek of beeldscherm kijk ineens niet meer scherp en ik moet daar heel erg aan wennen. Helaas bleek er verschil in mijn linker- en rechteroog te zitten, waardoor ik voor noodgevallen niet kon volstaan met een goedkoop brilletje van de drogist of warenhuis. Vandaar dat er 2 brillen op de foto staan. Een goed begin van het nieuwe jaar als je op je uitgaven moet letten omdat er vanaf nu nog maar 1 inkomen is :-).

Voordeel is wel dat ik nu UWV af ben en ze waren van het UWV zo aardig om mij daarvan op de hoogte te brengen:
"In onze brief van 19 november 2011 hebben wij u laten weten dat uw WW-uitkering tot en met 21 december 2011 loopt. Vanaf 22 december 2011 hebben wij uw WW-uitkering stopgezet."
Het is toch echt fantastisch dat computers het denkwerk van de mensen hebben overgenomen en dat niemand meer in staat is zijn hersens te gebruiken.

En de groente voor deze week is ook binnen. Elke week haal ik bij de natuurvoedingswinkel in de stad (ja, ik weet het, het is raar om biologische groente en fruit te halen met een dieselauto) een regio-groentetas van een zorgboerderij in de buurt en de vita-fruittas. De reden waarom ik een groentetas heb was in eerste instantie puur praktisch: ik hoef nu niet meer na te denken over wat ik moet gaan eten en zo krijgen we van alles wat. Later begon het biologische aspect ook een rol mee te spelen. De "oogst" voor deze week is:
winterwortel, uien, winterpostelein, groene kool, stoofpeertjes, appels, peren, mandarijnen en sinaasappels. Met uitzondering van de groene kool kan ik hier wel wat mee verzinnen.
Het lukt mij niet om groene kool lekker te roerbakken met rijst en pindasaus (bijvoorbeeld) en ik ben niet zo'n stampoteter.
Ik hou mij aanbevolen voor tips.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten