maandag 3 januari 2011

Wat heb ik nu weer gedaan!

Af en toe heb ik van die spontane acties, waarvan ik achteraf zit te denken: HELP, wat heb ik nu weer gedaan.
Ik ben regelmatig te vinden op een forum en gisteren kwam ik tot de ontdekking dat van veel marathons in Nederland ook een wandelversie bestaat. Dat leek me wel wat en ik heb een boekje waarin een trainingsschema staat om zo'n marathon in een redelijke tijd af te leggen. Mijn lange termijndoel om dagelijks mijn neus 30 minuten buiten de deur te steken heb ik voor geen meter gehaald, voor dat doel moet ik een andere manier zoeken om te verwezenlijken. Daarnaast moet ik hoognodig meer gaan bewegen.
Volgens het boekje zou ik 48 weken nodig hebben om in een goede tijd de wandelmarathon af te leggen, dan zit je al snel op eind november, begin december en dat is qua weer geen fijne periode om voor je lol 42km te gaan lopen. Bovendien kon ik op internet ook niet zo snel een wandelmarathon voor in die periode vinden. Maar ik kwam wel wat anders tegen: een weekend in september waar je in 2 dagen 2x 40km gaat lopen. Een wandeltocht zonder echte prestatiedrang (je hoeft niet binnen een bepaalde tijd de finishen en de gezelligheid staat voorop), maar er moet wel voor getraind worden. De inschrijving is nog niet geopend maar ik kon mij al wel voorinschrijven. En dat heb ik dus gedaan en van pure schrik vandaag ook maar meteen de eerste training afgewerkt. Nu maar hopen dat het weer mee blijft werken en dat ik een manier kan vinden om ook in het weekend te trainen. Door de weeks lukt het me nog wel om mijzelf die spreekwoordelijke schop onder de kont te geven, maar in het weekend is dat een stuk moeilijker.

Van de overige lange termijn doelen lukt het opruimen heel aardig. En het bevalt ook erg goed om elke maandag met een lege keukentafel te beginnen :-)
Ook het op tijd opstaan om de dag te beginnen is geen enkel probleem.

Het vinden van en zoeken naar gistvrije lunchrecepten is een beetje in het slop geraakt, dus daar moet ik even wat harder aan gaan trekken.
En met nog 2 lopende sollicitaties en regelmatig mij laten zien op LinkedIn, vind ik dat ik mijn doelstelling van 4 netwerkactiviteiten per maand wel gehaald heb. Op dit moment liggen er nog twee vacatures waar ik op kan reageren, naast mogelijkheden die ik kan onderzoeken voor freelance-werk. Het zoeken naar werk loopt voor voorlopig wel door.

De komende maand gaat vooral in het teken van financiën staan omdat we vanaf nu van 1 inkomen rond moeten komen. En ik wil mijn opleiding Frans nu echt weer op de rit krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten