woensdag 21 november 2012

Even slikken

In deze tassen zitten al mijn winterkleren inclusief schoenen
Op dit moment zit ik van de zenuwen zo'n beetje aan het plafond omdat ik vandaag het telefoontje kan verwachten of ik mag komen of niet. Als ik over een uur nog niks gehoord heb, bel ik zelf. Inmiddels twijfel ik over het gesprek van maandag en ben ik bang dat het weer een wassen neus blijkt te zijn. Maar als het dat niet is, moet ik goed beslagen ten ijs komen en daar horen redelijk representatieve kleren bij. Gezien de werkplek geen mantelpakjes en hakken maar wel netjes.

Persoonlijk ben ik niet zo goed in mijzelf leuk kleden en als mijn kleren heel zijn en zonder al te veel opvallende vlekken, ben ik heel tevreden.En van het gebruik van accessoires heb ik al helemaal geen verstand. Ik ben bang dat deze manier van naar kleding kijken niet leidt tot er representatief uitzien en dat is voor mijn werk wel een vereiste. Gelukkig heb ik een buurvrouw die daar meer kijk op heeft dan ik. Dus gisteravond propte ik al mijn winterkleren en de schoenen die ik deze winter draag (vanwege mijn ontstoken hakken heb ik deze winter 1 paar schoenen en 1 paar lage laarsjes) in de tassen die op de foto staan en liep naar het huis naast ons.

Buurvrouw ziet dingen die ik niet zie, zoals kleine versleten plekken op een corduroybroek van 4 jaar oud en of een shirtje qua kleur flets is of niet. Daarnaast is ze heel goed in het samenstellen van setjes en, ook niet onbelangrijk, ze is in staat zich in mijn stijl van kleden te verplaatsen. Eerst werden de kleren aan een kwaliteitsonderzoek onderworpen. Toen viel al 1,5 zak af als niet geschikt om te dragen naar het werk want te oud, te vaal of de kat had erin gehangen (en die is al een jaar of 3 dood). Vervolgens waren er een aantal kledingstukken die als enkeling buiten de boot vielen bij het samenstellen van setjes omdat de kleur nergens bij paste of dat het misschien toch meer een zomerkledingstuk dan een winterkledingstuk is.

Uiteindelijk bleef voor werk maar 1 tas over en is mijn huiswerk duidelijk. Van mijn eerst verdiende salaris (wanneer dan ook) zal ik snel naar de winkel moeten om mijn kleding aan te vullen. Vooral de hoeveelheid shirtjes laat dik te wensen over. Gelukkig heb ik van Buurvrouw een boodschappenlijstje meegekregen. Maar aan de andere kant heb ik door de stapel kleding "niet meer geschikt voor werk" wel weer een stapeltje reservekleren die ik op een doordeweekse niet-werkdag snel even aan kan trekken. Want die stapel was inmiddels tot een dramatisch minimum geslonken.

4 opmerkingen:

  1. Hoop echt voor je dat het doorgaat en dat je snel goed nieuws krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien is het een idee om eens in een tweedehands winkel te kijken. Ik kocht daar vandaag een zo goed als nieuwe spijkerbroek voor 13.50! En een paar nette zwarte pumps voor 17.50. Geen slijtageplekje aan te vinden! Ook Jan kocht een spijkerbroek en dat voor 15.50. Dus bij elkaar waren we de prijs van een goedkope spijkerbroek kwijt, leuk toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben erg benieuwd. Laat je het weten als je wat gehoord hebt. Ik duim voor je.

    En wat betreft de kleding. Je gaat toch met mannen werken in een bouwkeet? Ik denk niet dat je snel underdressed bent ;-). Komt vast goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig zo'n buurvrouw! Geef mij er zo één :-) Ik kan op zich best setjes vinden, maar als eenmaal iets in een setje zit, zie ik het niet zo makkelijk meer los. En een lijstje met basics of dingen om andere stukken vaker te kunnen dragen, zou helemaal als geroepen komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen