donderdag 17 maart 2011

Vrouw zoekt auto (deel 1)

Om te beginnen mijn hartelijke dank, ook namens Man, voor de lieve, meelevende reacties die jullie op mijn blog hebben achter gelaten. De crematie is achter de rug en we proberen het leven weer op te pakken. Ik had de planning voor de rest van de week al gemaakt, maar het ging weer eens anders.

Mijn auto is na bijna 3 jaar trouwe dienst bij mij op de respectabele leeftijd van 15 jaar gekomen. Dat houdt in dat het niet meer de moeite waard is om er voor zo'n € 700,00 tot € 800,00 een nieuwe brandstoftank onder te zetten.  De flotter is doorgeroest en het komt erop neer dat ik nu binnen maximaal 2 weken een andere auto moet zien te regelen. Anders ben ik een kleine milieuramp op wielen en omdat ik brandstof lek op de weg een gevaar voor mijn medeweggebruikers. En dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Ik heb altijd in de veronderstelling verkeerd, dat als mijn auto het loodje zou leggen, mijn garage de perfecte opvolger in de showroom zou hebben staan. Dus elke keer als mijn auto voor beurt en APK naar de garage ging, keek ik of er een leuke auto stond. Indien nee, dan wist ik voor 100% zeker dat mijn auto door de APK heen zou komen. Alleen was de showroom deze keer leeg! Alle auto's waren naar de occasionshow gebracht die de komende dagen gehouden wordt. De boodschap was duidelijk: ik moet naar de occasionshow die zo'n 40km verderop gehouden gaat worden.

Nu heb ik geen verstand van auto's, ze moeten het vooral gewoon doen en er leuk uitzien. Maar (schoon)Pa en Man wel. Bij thuiskomst eerst maar eens Pa gebeld, en overlegd of het nog uitmaakte op welk moment je naar zo'n show ging. De meningen lopen daarover namelijk uiteen.  De één zegt dat je er direct de eerste dag heen moet om de beste keuze te hebben, de ander zegt dat je op zondag heen moet omdat de dealers dan bereid zijn om meer te onderhandelen. Volgens Pa maakte het niet uit en het leek hem wel gezellig om met z'n drieën naar de occasionshow te gaan. Ik moest maar een leuke auto uitzoeken en dan keken hij en Man wel of het technisch in orde was. Dus zaterdag ga ik kijken of tussen de 480 auto's iets leuks zit.

En om te voorkomen dat dit een te lange post wordt, volgt in deel 2 het verdere vervolg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten