vrijdag 4 maart 2011

Een maf mens met het hart op de juiste plaats

Het kan zijn dat mensen nu denken dat ik over een maf mens ga schrijven, die ik tegen ben gekomen. En in zekere zin is dat ook waar. Ik schrijf over een maf mens, maar ik ben er niet een tegen gekomen. Het gaat namelijk over mijzelf :-).
Singlemam heeft mij een award voor mijn blog gegeven en dat was omdat ik "een maf mens ben en het hart op de juiste plaats heeft". Ik zal heel eerlijk bekennen dat ik bij deze omschrijving van mijzelf wel eventjes moet slikken. Maf heeft natuurlijk een heel andere klank dan geweldig, aardig, fantastisch, meevoelend en dergelijke. Maar uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ze gewoon gelijk heeft. Ik ben maf en ik heb inderdaad mijn hart op de juiste plaats. Dus draag ik sinds gisteren deze beschrijving van mij met ere en ben ik er trots op. Alleen helpt het dan niet dat mijn broer bijna dubbel lag van het lachen, toen ik hem dit vertelde.
Ik kom binnenkort nog op de award terug. Er zitten voorwaarden aan het accepteren van een award en die moet ik eerst voor elkaar hebben. De awards waren al een tijdje rond in blogland en de meeste blogs die ik volg, hebben er al 1 gehad.

Het is wel een goede aanleiding om eens verslag te doen van de enorm ingewikkelde manier die ik heb verzonnen om blogs bij te houden. Ja, ja, als iets simpel kan, moet je het vooral ingewikkeld maken.
Er zijn in principe 2 manieren om mensen te volgen. Je meldt je bij het desbetreffende blog aan als volger of je zet het desbetreffende blog in de lijst met blogs die je volgt. In principe zou dit natuurlijk ruim voldoende moeten zijn, maar toch vind ik het niet helemaal werken. Ik heb er namelijk behoefte aan om een blog "in de wacht" te zetten.
Ik hou niet bij, bij wie ik in het blogoverzicht sta. Dus het zou mij helemaal niet opvallen als ik ergens tussen sta en daarna ineens verwijderd zou worden. Maar het voelt wel heel onaardig voor de betrokkene als ik dat op mijn eigen blog wel zou doen. Daarom was ik blij met de ontdekking van de "werkbalk favorieten". Een blog wat mij aanspreekt wordt eerst een tijdje in die werkbalk geparkeerd en vervolgens bijna dagelijks bekeken. Als ik dan na een maand nog steeds enthousiast ben, verhuist het desbetreffende blog naar de lijst van blogs die ik volg.

Ik heb net even geteld en op dit moment heb ik 7 blogs in de wacht staan. Ik hoop op die manier te voorkomen dat ik mensen uit mijn lijst moet verwijderen. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat levens van anderen die je op dit moment aanspreken, op een gegeven ogenblik niet meer bij je passen. Net zoals vriendinnen die op een gegeven ogenblik een andere koers gaan varen, waardoor het niet meer samen gaat. Maar door een blog voor een periode in de wacht te zetten, kan ik wel beter beoordelen of de eerste indruk na een tijdje nog steeds goed voelt. En dat is het extra werk wel waard.

PS: De crematie is inmiddels achter de rug en het is gelukt om eindelijk in het ziekenhuis bij schoonma op bezoek te gaan. Nu hopen dat de rust voor voorlopig is weer gekeerd.

5 opmerkingen:

  1. Wat een grappige manier!
    Ik ben nu nog meer vereerd dat je mijn volger bent, en bij mij komt 'eerlijk en oprecht' als eerste op, en dat vind ik heel waardevol!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maf is een compliment.
    Niet doorsnee, op je eigen manier.

    Leuk om te lezen hoe jij je favo lijstje samenstelt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het heeft even geduurd voordat ik dat ook zo kon ervaren en, zoals gemeld, ben ik er nu hartstikke trots op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee! Je moet er maar opkomen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen