maandag 13 december 2010

En het is weer maandag

Het is weer maandag en dus tijd om mijn doelen voor deze week vast te stellen.
Ondanks het feit dat ik 2 dagen nauwelijks kon functioneren, heb ik de doelen van vorige week bijna gehaald.
Eigen administratie: Klaar :-)
Administratie stichting: Klaar :-)
Administratie via Lets-kring: op het kasboek na klaar.
Ik schat in dat ik daar nog maximaal een halve dag voor nodig ga hebben, dus ik laat hem voor deze week staan.


Omdat de auto weer bij het huis kan staan, ben ik flexibeler in het doen van boodschappen. Ik hoop hierdoor deze week meer tijd over te hebben. Vanwege het vervangen van het riool en het herinrichten van de straat heeft mijn auto een paar maanden aan het einde van het dorp gestaan. Op zich niet erg om even te moeten lopen, maar wel onhandig als je een zwaar boodschappenkrat vol wekelijkse boodschappen mee moet nemen. Daarom de boodschappen elke keer op de fiets gehaald (dichtstbijzijnde supermarkt zit 5km verderop) maar mijn fietstassen waren niet groot genoeg om alle boodschappen in 1x mee te nemen. Nu kan alles weer in 1x en dat scheelt in tijd.
En die tijd ga ik nodig hebben deze week.


Dit is een week vol afspraken. Een eetvergadering met het stichtingsbestuur, naar het archief voor stamboomonderzoek, kerstetentje van het werk van Man. En dan heb ik altijd het gevoel dat er geen ruimte meer is om verder nog iets gedaan te krijgen. Daarnaast leverde een telefoongesprek een mogelijkheid voor werk (waarover morgen meer). Vandaar dat mijn doel, naast het afmaken van de administratie, heel simpel is: als ik dan toch steeds onderweg ben dan gebruik ik die tijd om achterstallige boodschappen te doen. Ik moet nog langs de apotheek, ik moet nog naar de winkel om iets te ruilen, ik heb al tijden een kleine digitale camera nodig enz, enz.
En als dan die werkmogelijkheid  vorm gaat krijgen, kan ik daar al mijn energie op richten zonder steeds te moeten denken aan aan al die kleine klusjes die op zich weinig tijd vragen, maar die met elkaar altijd wel veel tijd kosten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten