maandag 27 december 2010

Dubbele gevoelens

Eveline vroeg in een reactie of ik al wat traffic op mijn blog had. Dat roept kennelijk heel wat bij mij op, zodat ik vannacht niet al te best geslapen heb (hoewel dat niet de enige reden is).
Ik ben nog een beginneling op het gebied van het bloggen. Mijn eerste kennismaking met een blog is het blog van Eveline (www.groenegedachten.blogspot.com) en via haar blog het blog van Frugal Trenches (www.notesfromthefrugaltrenches.com). Via het blog van Frugal Trenches ontdekte ik dat ik niet de enige was die op een bepaalde manier tegen het leven aankijkt. En langzaamaan begon ik dit blog-gebeuren leuk te vinden. Maar wat zou ik aan de wereld mee te delen hebben wat de moeite waard zou zijn?
Ik ben een vrouw die (soms wanhopig) probeert haar relatie op de rit te houden (heb ik nog niet over geblogd), die een baan probeert te vinden (daar ben ik niet de enige in), die een enorm ongezonde houding tegenover geld heeft (heb ik nog niet over geblogd), die zich soms over rare en grappige dingen zit te verbazen (kan ik meer over bloggen) en die de wereldpolitiek niet echt volgt omdat ik mijn handen al vol heb aan mijn eigen kleine wereld.


Om mijzelf uit het moeras te trekken waarin ik terecht was gekomen, ben ik mijn blog begonnen. En ik ben nog steeds bezig om mijn blog vorm te geven, zodat het uiteindelijk een afspiegeling zal zijn van mijn persoonlijkheid, die zowel serieus, reflecterend maar ook grappig en enthousiast is.
Vanaf het moment dat ik met mijn blog ben begonnen, voelde ik de spanning tussen voor mezelf een blog starten wat mij zou kunnen helpen en de behoefte dat in ieder geval 1 iemand af en toe mijn blog zou bekijken. Het is leuk om voor jezelf te schrijven, maar natuurlijk is het nog leuker als je gezien wordt, en het wordt nog leuker als mensen dan ook nog eens waarderen wat je doet. Soms ben ik bang dat die behoefte om gezien te worden groter is dan de behoefte om mijzelf te helpen. En dan ben ik blij met 21 pageviews (hoewel ik denk dat die vooral door het label Top2000 zijn ontstaan ;-) ), 2 volgers en inmiddels 2 reacties :-).
Maar dan zit er toch nog steeds dat stemmetje: daar behoor je het niet voor te doen, het zou niet uit moeten maken. Kortom: ik ben er nog niet uit.


Ik kom vanavond nog terug op de doelen van vorige week. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten