maandag 20 december 2010

De doelen van deze week

Zo langzaamaan begin ik door mijn achterstallige klussen te raken en dat maakt het bedenken van doelen toch wel een stuk moeilijker. Het moment nadert dat ik er niet meer aan ga ontkomen om met het serieuze werk te gaan beginnen. En dan gaat het om dromen en keuzes maken wat ik nu echt wezenlijk vind voor mijn leven. Maar gelukkig is het nog niet helemaal zover.


In de afgelopen 3 maanden heb ik echt in een impasse gezeten, zowel voor wat betreft mijn relatie als ook in mijn zoektocht naar een baan. Alle pogingen om op beide punten iets tot stand te brengen, leidden tot niets. Terwijl in de maanden juni, juli, augustus en september alles vanzelf leek te gaan. In tegenstelling tot andere keren dat ik geen idee had of ik nu voor of achteruit moest, heb ik deze keer het maar laten gebeuren. Tot mijn verbazing ging mij dat redelijk gemakkelijk af. Ik was hartstikke moe, kon nergens iets van enthousiasme voor opbrengen en vond alles wel best. Om niet helemaal te verzanden in deze gevoelens ben ik dit blog begonnen, heb ik mij bezig gehouden met allerlei dingen die hoe dan ook moesten gebeuren en mijn best gedaan dingen te regelen voor de stichting.
Hoewel ik nog steeds geen idee heb wat ik met mijn leven aan zou willen, begint er sinds een week weer wat te kriebelen. Het idee van freelance werk geeft me het gevoel van zelf weer de touwtjes in handen kunnen nemen. Mijn moeder stuurde mij een personeelsadvertentie op voor een vacature die mij heel erg leuk lijkt. Dus voor deze week staat het schrijven van een sollicitatiebrief op het programma en ik wil mij bij wat meer uitzendbureau's inschrijven (tot nu toe sta ik maar bij 1 ingeschreven).


In juli ben ik begonnen met het volgen van een taalcursus Frans voor gevorderden. Een oude droom die ik nooit verwezenlijkt heb omdat ik geen idee had wat ik met een grote taalkennis Frans in een dorp van 600 inwoners zou kunnen doen. Maar ook die opleiding is de laatste maanden in het slop geraakt. Omdat we voor de stichting ons kantoor moeten verhuizen, kan ik niet inschatten hoeveel tijd ik deze week ga hebben, maar deze week wil ik minimaal 2 hoofdstukken van die opleiding gedaan hebben.


Daarnaast staan er nog wat administratieve klussen op het programma. Het lukt de bank maar niet om de automatische incasso van mijn creditcard goed te laten verlopen en dat heeft mij dit jaar al tegen de € 40,00 aan kosten gekost. Tijd dus om dat ding op te zeggen.
En de verzekering had laten weten dat mijn opzegging van een verzekering was verwerkt in het systeem, maar ze hebben me toch een rekening voor 2011 gestuurd. Ook daar maar even achteraan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten