vrijdag 8 april 2011

Mislukt

Dit is ongeveer de zooi die 3 chins in 1 nacht uit hun kooi werken (en dan heb ik nog niet onder de kooi geveegd). Het is een mengel van zand, hooi, zaagsel en keutels. Daarnaast nemen ze minstens 3x per dag een zandbad, wat wolkt. En dat zandbad moet elke dag gezeefd worden. Ook dat geeft enorme stofwolken. Het duurt dus nooit lang voordat alles met een dun laagje stof bedekt wordt.

Ik ben lid van een ruilkring en daar kun je alles aanbieden, vragen en verhandelen waar je maar behoefte aan hebt. De principes van de ruilkring probeer ik thuis ook toe te passen. Als ik geen zin in een bepaald klusje heb, vraag ik Man wat ik als tegenprestatie moet leveren, zodat hij het doet. Soms werkt het niet, maar vaak lukt het me wel om onder het klusje uit te komen. Helaas is het deze keer mislukt.

Ik hou niet van schoonmaken (erfelijk belast, zullen we maar zeggen). Dus toen ik weer eens 3 uur bezig was geweest (oké, ik zal eerlijk toegeven dat ik er 6 weken niks aan gedaan had) om de boel boven schoon te krijgen, besloot ik het erop te wagen. Man heeft een hekel aan strijken, dus het was aan hem om te bedenken hoeveel overhemden ik moest strijken zodat hij af en toe een stofdoek en een dweil door mijn deel van het huis haalt.

Gisteren heb ik er maar eens naar gevraagd. Het was inmiddels weer zo'n 3 weken geleden dat ik de boel op de kop had gezet, en ik zag de stof al weer overal de kop op steken. Helaas kreeg ik gisteren te horen dat er geen deal in zat. Man vindt strijken niet leuk, maar schoonmaken nog minder leuk. Dus hij streek liever zelf.
Balen voor mij want nu moet ik zelf blijven schoonmaken, maar aan de andere kant ook een lichtpuntje: Man heeft voor het eerst sinds tijden aangegeven dat hij iets niet leuk vindt om te doen. Zonder voorbehouden en omwegen. Ik ben trots op hem.

6 opmerkingen:

  1. Mooi stukje!
    Ik lees het met een glimlach, blijkbaar is een mijlpaal voor Man belangrijker dan onder een rotklus uitkomen.
    Volgens mij mag je ook best trots zijn op jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje wat goed van hem!
    Opkomen voor jezelf en voor wat je vind kan voor sommige mensen zo eenvoudig lijken maar kan zo lastig zijn! Het doet me denken aan iemand die steevast antwoordde: 'Maakt me niet uit' en 'ik weet het niet' Toen die voor het eerst zei: 'Die wil ik graag' toen was ik ook zo blij.
    Inmiddels heb ik bij deze persoon geleerd dingen 'in de week te leggen'. Als ik echt een mening wil weten dan deponeer ik de vraag en wacht op antwoord. Soms duurde het 3 maanden voor er antwoord kwam. Tegenwoordig nog maar een paar weken. Maar er kómt antwoord.
    Ik kan dus met je meevoelen hoe goed dit voelt.
    En wat fijn dat je hem de kans gaf hier in alle rust over na te denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een andere manier om mijn zin te krijgen. Werkt altijd. Is alleen niet zo netjes op het hier neer te zetten. liefs en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Mevrsnoeshaan: nu weegt de trots zwaarder dan het feit dat ik zelf moet schoonmaken. Maar help me daar over een tijdje nog maar eens aan herinneren als de stofwolken door mijn ruimte vliegen en ik met mijn vinger poppetjes kan tekenen op de tv.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @singlemam: ik ben jaloers. Jij krijgt al antwoord uit zichzelf. Zover zijn we hier nog lang niet. "Maakt me niet uit" is een hele leuke. Hier is "best" het standaard antwoord. Zelfs als je op je klompen aan kunt voelen dat het niet best is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @pourquoi pas:nu ben ik wel heel erg nieuwsgierig :-)

    BeantwoordenVerwijderen