Het is nu iets meer dan 3 maanden geleden dat ik mijn kleine vertrouwde autootje heb vervangen door een ander exemplaar. En langzaamaan beginnen auto en ik aan elkaar te wennen.
Ik heb inmiddels door hoe ik de buitenspiegels naar binnen moet klappen, hoe ik de ruitenwisser van het achterraam aan moet zetten (en niet eenmalig) en hoe ik water over de voorruit moet sproeien. Ik heb ontdekt dat als ik achteruit wil rijden en de ruitenwissers voor zijn aan, dat dan de ruitenwisser achter eenmalig heen en weer gaat. De eerste keer dat mij dat overkwam, schrok ik enorm omdat ik bang was dat ik aan een verkeerd knopje had gezeten.
Met de airco heb ik op een vochtige dag mijn ramen aan de binnenkant in no time condensvrij en ik moet heel eerlijk bekennen dat op een dag als vandaag een airo toch wel erg lekker is (daar gaat mijn voornemen om zo milieuvriendelijk in mijn auto te rijden).
Er is echter 1 ding wat ik nog niet onder de knie heb, het op een kiertje laten staan van het raam. In mijn vorige auto zat zo'n leuk raamzwengeltje. Daarmee kon je het raam net zover openen als dat je zelf wou. Bij deze auto gaat dat elektrisch. Je duwt op het hendeltje en het raam zoeft naar beneden en als je het hendeltje omhoog trek, gaat het raam weer dicht.
Gisteren stond ik in de file en het leek me toen wel lekker om het raam een eindje open te zetten. Dat was gemakkelijker gedacht dan gedaan. Ik heb minstens 10 keer het hendeltje heen en weer bewogen voordat ik het voor elkaar had gekregen. En ik weet nu nog steeds niet hoe het me uiteindelijk gelukt is.
Er zijn momenten dat ik met alle plezier alle elektronische snufjes wil verruilen voor een simpel met de hand te bedienen zwengeltje. Maar over een paar weken gaan mijn auto en ik een hele lange reis maken en ik weet zeker dat auto en ik daarna de beste vriendjes zijn geworden. Mocht dat niet gelukt zijn, dan zit er niks anders op dan mij te gaan verdiepen in een minstens 100 pagina's tellende gebruiksaanwijzing, maar hoe moeilijk kan het bedienen van een auto zijn?
Labels
administratie
amnesty
asperger
auto
beesten
bestuur
bewegen
breien
budgeteren
buiten
computerspelletje
doelen
duits
duurzaam
eten
frans
gedicht
gezondheid
gistvrij
internet
kabouter
kantoren
koken
mantelzorg
muziek
naaien
OCPD
ondernemerschap
opruimen
overdenkingen
pinnen
relatie
stamboom
stichting
stuiterbolletje
top2000
uiterlijk
verbazing
vermoeidheid
vogels voeren
werk zoeken
wijzer worden
dinsdag 28 juni 2011
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Ik denk dat het gewoon even wennen is. En als dat gelukt is... Veel plezier met z'n tweetjes!!
BeantwoordenVerwijderenWij hadden de laatste jaren steeds dezelfde auto, alleen nieuwer. Daarom kon ik gelijk wegrijden. Is het een ander exemplaar dan duurt het weken eer ik er aan gewend ben.
BeantwoordenVerwijderenMaar uiteindelijk word het wel je vriendje.
Liefs Frederique
Wij moesten een paar jaar terug een auto met electrische snufjes, airco, cruisecontrol en dat soort zaken verruilen voor een oude volvo 440. Nul snufjes, wel lekkerdere stoelen. We zijn zonder airco naar Italië gereden (met een omweg door de Franse alpen) en dat was zweten, maar wel heel leuk omdat er geen sufjes tussen ons en de buitenkant van de auto zaten. Beetje hetzelfde principe als het missen van gadgets als je gaat camperen.
BeantwoordenVerwijderenDus ik snap je helemaal, maar als wij weer gewend kunnen raken aan snufjes, dan doen we dat en rijden we ook met heel veel plezier naar het zuiden, denk ik!
De airconditioning in onze auto is kapot, en het is alsof je in een oven stapt! Met deze hitte is airconditioning in de auto toch een groot goed.
BeantwoordenVerwijderenIk weet niet hoe milieubewust je wilt rijden maar ik raad zelf aan om zo een auto volgsysteem te halen zoals ik dat heb. Zoals de naam het al zegt, helpt het jou om je auto niet kwijt te raken maar ook om bijvoorbeeld je ecologische voetafdruk bij te houden.
BeantwoordenVerwijderen