vrijdag 17 juni 2011

Zonder computer

In haar reactie op mijn mededeling dat mijn pc uit logeren is, schreef Vlijtig Liesje dat het een mooi experiment zou zijn om een week zonder pc door te brengen. En dan inderdaad in een ouderwets schriftje daarvan aantekening te maken. 


Onder normale omstandigheden zou ik die uitdaging graag aangaan. 
Het niet kunnen doen van internetbetalingen overleef ik wel voor 2 weken, evenals het niet kunnen spelen van spelletjes. 
Het maken van leesbare verslagen (ik kan het anderen echt niet aandoen om mijn handschrift te ontcijferen) wordt al een wat grotere uitdaging. Laat staan dat ik mijn eigen handschrift nog kan lezen als ik na een week of later verslag zou uitbrengen. Op mijn bureau liggen nog notulen die ik uit moet werken en ook die zijn leesbaarder in Word dan als ik mijn best doe om ze zo netjes mogelijk uit te schrijven.
Het zou natuurlijk erg jammer zijn als ik een week niet op de hoogte ben van alle avonturen in blog-land, maar ook dat valt wel te overleven. 
Mijn grootste struikelblok is het niet beschikbaar zijn van mijn mail. In januari hebben we twee weken zonder mail gezeten en dat hebben we zonder al te veel problemen overleefd. Maar op dit moment zou dat niet handig zijn.


Vorige week heb ik laten weten dat ik een mail had gekregen die nogal een behoorlijke impact had. Na lang nadenken en divers overleg, heb ik vandaag mijn antwoord op die mail geformuleerd en verzonden, zowel per post als per mail. Het was niet prettig om te moeten schrijven wat ik geschreven heb, maar soms is het niet anders. In zulke situaties is het hebben van een mailadres onontbeerlijk.


Vandaar dat ik Man zeer dankbaar ben dat hij bereid is om de laptop te delen (of beter gezegd: aan mij uit te lenen ;-) ). Dat maakt mijn leven een stuk makkelijker. En ik ga ervan uit dat een computer daarvoor uitgevonden is.

4 opmerkingen:

  1. Alleen als ik op vakantie ben, mis ik een computer niet. In mijn dagelijks leven zou ik waarschijnlijk ook overleven zonder, maar ik zou het zeker niet zo aangenaam vinden als met!
    Fijn dat Man zo lief is te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan nu moeilijker zonder pc dan eerst. Ik mis de blogjes natuurlijk, maar ook mijn mail en mijn administratie. Ik kan hem eigenlijk niet meer missen, terwijl ik vroeger nooit achter de pc zat.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tot 1,5 jaar geleden hadden co pap en ik een stacaravan. Daar hadden we geen tv, geen laptop en vaak ook slecht mobiel bereik.
    Heerlijk. Echt vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tijdens de vakantie heb ik er ook niet zoveel moeite mee om niet bereikbaar te zijn. Maar ik begin nu toch wel tegen problemen aan te lopen omdat ik niet bij bepaalde mails kan (en bestanden maar die waren toch al weg).

    BeantwoordenVerwijderen