vrijdag 1 februari 2013

Een record!

Ik vind ze best goed gelukt
3 november 2012 ging ik naar de eerste van 2 bijeenkomsten om te leren hoe je sokken moet breien vanaf de teen. Het was in ieder geval erg gezellig maar of het sokken breien vanaf de teen een meerwaarde heeft ten opzichte van bovenaan beginnen weet ik nog niet.

Gisteren, 31 januari 2013 waren beide sokken klaar, 2 sokken gebreid in net iets minder dan 3 maanden. Voor mij is dat een record. Tot nu toe lag het record op 1 sok in 4 maanden, dus dit is een hele verbetering. En elke keer neem ik mij dus voor om er in het vervolg niet zo lang over te doen.

Ik moet nog wel de draadjes afhechten maar daar wacht ik mee totdat we weer het maandelijkse breigroepje hebben. Deze sokken zijn gebreid met een jojo-hiel en volgens degene die de workshop gaf, krijg je daarbij gaatjes aan 1 kant van de sok. Controle van mijn sok tijdens de workshop, gaf aan dat ik ook gaatjes had. Ik kan ze echter niet vinden. Daarom lijkt het me een goed idee om de experts van de breigroep hun oordeel daarover te geven en mij te leren hoe ik kan controleren of ik wel of geen gaatjes heb.

Maar voorlopig loop ik heel trots door het huis en ben ik extra gemotiveerd om de volgende sok sneller te breien. Er ligt 1 sok te wachten op zijn broertje en het zou wel heel leuk zijn als dat wachten niet al te lang gaat duren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten