zondag 10 februari 2013

Grrr

Gisteren hadden Man en ik het jaarlijkse etentje bij een stel vrienden. Dat is altijd gezellig maar wordt ook vaak redelijk laat. Deze keer viel het mee omdat beide vrienden last hadden van een zware verkoudheid (in wording). Man en ik waren iets na 23.30 uur weer thuis. Voordat je dan in een koud bed onder de lakens schuift is het al snel een uur later, dus ik ga ervan uit dat ik tegen 01.00 uur in diepe slaap verzonken was.

Rond 06.00 uur werd ik wakker omdat ik naar de wc moest, niets bijzonders. Ik kroop zo snel mogelijk mijn warme bedje weer in om nog even door te slapen. En toen hoorde ik het geluid voor het eerst, alsof er iemand buiten aan het zagen was. Het was heel kortstondig waardoor ik dacht dat ik mij vergist had. Vervolgens kwam het geluid weer terug, en weer en toen wat langer achter elkaar. Welke (niet voor herhaling vatbare woorden) onverlaat bedenkt dat hij op zondag om 06.00 uur buiten met een zaagmachine bezig mag?

Duidelijk, van ontspannen slapen zou niet veel meer terecht komen, dan kon ik er net zo goed uit en mijzelf verwennen met een grote beker thee. Ik dreutel de trap af en zie Man, volledig aangekleed, in de wc staan. Hij heeft het waterreservoir open en een paar onderdelen uit het reservoir liggen ernaast. Het geluid bleek helemaal niet afkomstig van een zaag maar van de waterkraan van het reservoir van de wc. Man heeft een rubber vervangen en nu is het geluid verdwenen. Na de reparatie zaten Man en ik al om 06.30 uur samen achter een beker thee en een ontbijt.


Nu is het 10.30 uur, heb ik het gevoel alsof ik een marathon heb gelopen en voel ik me moe en ellendig. Voor vandaag stond eigenlijk op het programma om mijn geheugen over mijn Tsjechische dubbelbedbreimachine op te frissen zodat ik morgen sneller aan de slag kan. Er is niks op tegen om nu de machine op tafel te zetten maar ik weet ook dat er niet veel zinnigs uit gaat komen (vooral een hoop frustratie) omdat ik te moe ben om logisch te denken.
Dus ik ga doen wat mijn gevoel mij ingeeft, lekker met een dekbed op de bank, zappen langs alle tv-kanalen en af en toe een stukje breien aan een sok.


Ik wens iedereen een fijne, luie zondag. 

3 opmerkingen:

  1. Goed om je gevoel te volgen. Loslaten en nemen zoals het is, daar kom je toch echt het verst mee... Geniet ervan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei oei dat zijn geen tijden meer zeg. Ik hoop dat je een beetje opknapt in de loop der dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik volg altijd mijn gevoel, want dat heeft meer gelijk dan mijn verstand
    Alleen de wereld om mij heen heeft het nog niet helemaal door
    Zij razen en vliegen maar door, maar vergeten waar het leven om gaat.
    En natuurlijk moet je nog wat, voor je bestaan, want in Nederland kan je eenmaal niet 100% zelfvoorziening zijn
    Gr

    BeantwoordenVerwijderen