vrijdag 4 januari 2013

Hoe kunnen ze!

Elke dinsdagavond zit ik klaar om 3mijn spetter" te zien schitteren in mijn, op dit moment, favoriete misdaadserie: Leroy Jethro Gibbs in NCIS. En als ik onverhoopt op dinsdagavond niet in staat ben om te kijken dan staat de DVD-recorder ingesteld en kijk ik later in de week de gemiste aflevering terug. Ik had graag een foto van special agent Gibbs bijgevoegd maar blogspot werkt even niet mee dus jullie moeten mij maar op mijn woord geloven dat hij echt geweldig is.

In Huize Stuiterbolletje is geen abonnement op een tv-gids. Soms lijkt me het me wel eens handig om van tevoren te weten of er een mooie film op komt, aan de andere kant zijn de meeste films voor mij dermate laat dat ik er toch niet naar kijk. Opnemen is een mogelijkheid maar 9 van de 10 keer lukt het niet om tijd te vinden om de film terug te kijken. Met de feestdagen in december koop ik wel een tv-gids. Dan is het aanbod van films zo groot, en op voor mij geschikte tijden, dat het zin heeft om zo'n ding aan te schaffen. De afgelopen 2 weken hebben Man en ik dan ook heel veel films bekeken.

Geen idee wat maakte dat ik gisteren in de supermarkt besloot om een tv-gids mee te nemen. Ik weet ook nog steeds niet of ik er nu blij mee ben of niet. Het eerste wat ik deed was kijken of aankomende dinsdag mijn programma weer uitgezonden werd. Vanwege 1e kerstdag en 1 januari heb ik 2 weken zonder gezeten. Tot mijn grote schrik bleek dat niet het geval. NCIS staat (voor voorlopig) niet meer op de programmering. Hoe kunnen ze zomaar, zonder enige vooraankondiging, "mijn spetter" van het scherm halen! Het voordeel van de tv-gids is dat je een hele week tot je beschikking hebt en zodoende ontdekte ik dat op een andere zender NCIS nog wel uitgezonden wordt. Oudere seizoenen en op een voor mij wel heel ongunstig tijdstip.

Wil ik "mijn spetter" niet missen dan zit er niks anders op dan de programmering van de DVD-recorder aan te passen, die afleveringen op te nemen en die dan op dinsdagavond terug te kijken. Dan blijft mijn speciale dinsdagavond in stand en kan ik blijven zwijmelen.

3 opmerkingen:

  1. En er is ook nog zoiets als internet :-).
    http://www.tv-links.eu/tv-shows/NCIS_493/
    Kijken bij 'all search results' en vidbux, putlocker en sockshare zijn meestal goede sites. Een beetje zoeken tussen alle reclame en dan kun je ze gratis kijken.
    (deze info komt niet van mij, maar van Manlief. Ikzelf ben niet zo technisch :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kan op internet zoeken wat er op de televisie komt en anders de knop "guide" van je afstandsbediening, kan je precies zien wat er waar komt en hoe laat.

    Groetjes, Puck

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://www.tvgids.nl/index.php
    deze gebruik ik altijd, heel handig!

    BeantwoordenVerwijderen