woensdag 23 november 2011

Ik ben pissig. Correctie: WOEST!!

Oké, deels eigen schuld. Ik heb al sinds de laatste controle, eind juni, last van een kies. Het begon met een soort van zeurend gevoel en ik zat me af te vragen of dit het begin van een zenuwontsteking zou zijn. Maar ik had het (op mijn manier ;-) ) te druk met de afspraken bij het centrum en de boel thuis op de rit te houden. Dus geen tijd voor de tandarts.

Daarna dacht ik dat het over was (hoe hard kun je iets hopen) maar vorige week kwam het in alle hevigheid terug. Deze keer niet alleen zeurend maar stekende pijn die dwars door merg en been gaat. Drinken, warm of koud maakt niet uit, is pijnlijk, kauwen aan die kant lukt ook niet echt meer en het kost steeds meer moeite om in slaap te vallen. Tijd voor actie.

Maandag gebeld, antwoordapparaat. Tandarts is er dinsdag weer. In geval van spoed kon ik een ander nummer bellen. Eén dag meer of minder maakt ook niet uit, dinsdag weer gebeld. Waarom ik dacht dat sprake was van een zenuwontsteking? Omdat het de 4e keer is dat ik er één heb (leek me wel afdoende antwoord). Dinsdag was geen tijd, of ik het vol kon houden tot woensdag. Ja, dat lukt nog wel. Vandaag aan het einde van de morgen zat ik in de wachtkamer.

Mijn vorige tandarts (is nu met pensioen) behandelde zo'n zenuwonsteking direct. Gat boren, wortel uithollen, een miniwatje met medicijnen erin, dicht maken en over 2 weken terugkomen. Einde pijn.
Kennelijk werkt het zo niet meer. Om er zeker van te zijn dat sprake was van een zenuwonsteking, moest er een foto worden gemaakt. Pardon, een foto maken? Daarbij maakte de ene assistente een fout, moest de tweede assistente ingrijpen en kon pas na 15min vastgesteld worden dat ik inderdaad een zenuwontsteking had. Omdat de vorige afspraak ook al 15min uit was gelopen, was van behandeling geen sprake meer.


Ik kreeg een recept mee voor een antibioticakuur (in plaats van de toegezegde pijnstiller, want dat was toch beter) en moest een vervolgafspraak maken. Op 14 december (zijn ze nu helemaal gek geworden!) was er nog wel plek. Daar ging ik niet mee akkoord en toen kon na lang zoeken nog een gaatje gevonden worden op 5 december. Zij zitten te prutsen en ik heb daar maar in te schikken.

Ik moet nu dus nog bijna 2 weken door zien te komen met een pijn die steeds erger wordt. Gelukkig heeft Man voor zijn implantaten een recept gekregen voor zeer zware pijnstillers. Na overleg met de apotheek mag ik die gebruiken om de komende twee weken door te komen. van een vorige antibioticakuur ben ik namelijk 3 weken ziek geweest.

Ze zeggen dat een zenuw vanzelf dood kan gaan, het schijnt dan een hele erge pijn te zijn maar daarna ben je er vanaf. Het klinkt niet aanlokkelijk maar ik denk dat ik daar toch maar op ga hopen.

5 opmerkingen:

  1. Ja, klopt, een zenuw geeft het een keer op. Ik heb dat ook ooit gehad, maar dan aan 1 van mijn voortanden. Dat wil je niet want dan moet er óf elke keer een wit laagje overheen óf een kroon op. Ik heb nu de eerste optie nog. Sterkte ermee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh vreselijk zeg... Pff antibiotica dat schrijven ze zo maar even voor? Helpt je hele immuunsysteem naar de kleauten, fijn als je straks een lange wandeling wil gaan maken. Supergoed dat je het niet hebt gedaan zeg.

    Degene die je zo lang laat wachten heeft zelf zeker nooit kiespijn gehad? Kan je verzekeraar niet helpen ofzo? Is toch niet normaal?

    Sterkte in elk geval. Kruidnagel(olie) kan helpen tegen pijn, dat verdooft.

    Heb ook een keer zo erge kiespijn gehad dat ik pijnstillers kreeg waar ik letterlijk rare dingen door ging zien (dansende katten en mijn man een hawaii shirt). Vreselijk. Je weet niet meer wat je moet doen dan he...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, jeetje.. ik leef oprecht met je mee.
    Ken de zenuwpijn, ik heb eens met mijn hoofd tegen een muur staan bonken om mezelf af te leiden van de pijn.
    Ik kan enkel met je meevoelen en hoop oprecht dat de pijn zakt, Heb daar namelijk ook ervaring mee dus het kán.
    Sterkte lieve stuiter.
    Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb per ongeluk mijn adres veranderd. Mijn nieuwe adres is: http://fredriguswereld.blogspot.com/

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben blij dat ik niet zo'n tandarts heb zeg. Die van mij maakt gewoon plaats voor een pijn behandeling door iemand met een controle oid af te bellen. Of je mag na de laatste afspraak langskomen. Dat ze een foto moeten nemen snap ik wel (maar dan wel meteen goed). Is er geen betere tandarts in de buurt.
    Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen