zondag 28 november 2010

Mijn laatste "Ik rommel lekker wat aan"-dag

Vannacht van opwinding bijna niet kunnen slapen. Lag te stuiteren in mijn bed over alle mogelijkheden en ideeën die het hebben van een blog mij biedt. De manier om in mijn aloude valkuil te stappen: door enthousiasme teveel plannen te maken met veel te hoge verwachtingen, waardoor eigenlijk alleen teleurstelling als enige mogelijkheid overblijft. Tijd dus om het deze keer anders te doen :-) (ik durf niet te tellen hoeveel van deze keren er inmiddels zijn geweest).


Ik ben nieuw met het fenomeen bloggen. Het bestaat al jaren maar het idee om elke dag verplicht iets te melden heeft mij altijd tegen gehouden. Weer een verplichting op de alsmaar groeiende stapel van dingen die "moeten". Inmiddels hoop ik dat ik met het klimmen van de jaren wijzer geworden ben en dat ik mij minder snel "de kop gek laat maken".


Tijdens het lezen van het blog van Frugal Trenches, zag ik haar doelenlijstjes. Lijstjes van dingen die ze in een bepaalde tijd wil bereiken en dan ook regelmatig over de voortgang van die doelen verslag doen. Ik realiseerde mij dat ik op dit moment enigszins doelloos door mijn leven zwalk en dat het hebben van een doelenlijstje geen gek idee was. Maar een doelenlijstje zonder stok achter de deur zet bij mij geen zoden aan de dijk. Ik heb diepe bewondering voor mensen die doelen kunnen opschrijven en uit kunnen voeren zonder iemand nodig te hebben die ze daarop aanspreekt. Helaas zit ik niet zo in elkaar. Daarom is het hebben van een blog erg prettig. Ik gooi mijn doelen in de openheid en ik kan erop aangesproken worden, of ik vind zelf dat ik verantwoording af moet leggen. 
Morgen ga ik er voor zitten en ga ik werk maken van mijn doelen voor de komende maand. Maar vandaag mag ik nog lekker doelloos de dag door en daar ga ik eens even heerlijk van genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten